Norpatorps Frukta.

Sötaste, raraste och absolut gulligaste Frukta i världen! Detta är den lilla tjejen som vi var fosterfamilj åt ett par dagar innan hon fick åka till sin Fodervärdsfamilj i Göteborg. Fruta är en smart tjej. Det första hon gjorde när hon kom hem till oss var att testa gå ut genom kattluckan. Detta klarade hon galant och gick ut och in efter behag. Men under överseende av oss förstås. ;O)
Hon lärde sig snabbt att det är Oboy (våran Cornish rex) som bestämde. Han satt nämligen på nedersta trappsteget och kikade på henne. Frukta är en nyfiken valp så hon gick fram till oboy för att undersöka honom. Nos mot nos och allt var frid och fröjd. Men så blev hon nog lite väl busig också... Så Oboy boppade till honom tre gågnger i snabb följd på kinden. När Oboy fostrar valpar sker det ALLTID utan klor. Denna katt är van vid valpar och har fostrat både gaija och Zena på heltid samt föra förra fostervalp Råggrindans Garp. Han gör varken för mycket eller för lite utan lagomt. dyfligen var lagomt att boppa tre gånger för Frkta skrek och gick därifrån. Nästa gång hon såg honom så hände samma sak. hon ville busa men han boppade. Efter det så lär hon bli honom. Men hon var inte rädd utan hade respekt. För vem vill ha boppar? ;O)
Ett rätt starkt temperament har också damen. När vi ökte från Carina W (uppfödaren) så skrek och ylade hon konstant heeeeela vägen hem! 2.2 mil... Hon kastade sig i min famn och försökte ta sig ut genom fönstret. Men sen när vi kom hem blev hon en liten ängel! En trött ängel. =O)

De dagar Frukta var hos oss kändes lättsamma och roliga. Jag har alltid tyckt att det varit roligt med valp. Visst är det ett jobb med rumsrenheten. Det är väl det enda tråkiga i det hela. Men allt annat är så roligt! Frukta lärde sig äta blåbär och lingon i skogen, lyssna till sitt namn och komma när man ropade. Hon lärde sig sitta och vänta på maten och sova i buren i vårat sovrum bredvid mig. Nu tänkter någon... sova i bur? Bruförvaring är förbjudet! Men jag hade grinden halvöppen och vaknar bara den rör sig. Jag sover så lätt på grund av min värk... Inte en endaste natt har hon kissat inne. Utan hon talade om när hon behövde väldigt tydligt och lyckades göra sitt ute. Så otroligt duktig! Hon tyckte buren var helmysig och kröp gärna in där om hon fick en liten tuggpinne att gnaga på. Eller om hon blev trött. Jag har lagt en filt över buren och en liten kudde inne i buren samt ngt mjukt att ligga på... så hon sov där som en liten prinsessa. =O)
Så kom då dagen för farväl. Lite snabbt påkommet men jag har som haft en känsla av att hon inte skulle vara hos oss så länge. Avskedet kändes så klart tråkigt men jag är väldigt säker på att Frukta får det bra i sitt nya hem!
Så nu önskar jag Frukta och hennes nya familj all lycka till i livet! En finare tjej kan ni inte få! =O)

Kommentarer
Postat av: Carina D

<3

2011-09-28 @ 08:48:56
Postat av: Alexandra

Oj, hade missat att du bloggat om henne :) Hon som blev en Trixa när vi fick hem henne :) Hon är minst sagt en tuff och envis liten dam. Skriker som en galning om hon inte får som hon vill, haha. Det är en go, liten tjej :)

2011-10-19 @ 21:46:48
URL: http://familjengris.wordpress.com
Postat av: Veronica F

=O) Jag tycker hon passar riktigt bra med att heta Trixa. Hon var lite skrikig hos oss också. Tror det kommer av mycket egen vilja. hennes söta bror Farley är lika dan. Numer så skäller han ut Schäferbrudarna när han inte får som han vill. Trixa blir nog en riktigt härlig tjej! Eller det är hon nog redan. Jag gillade henne väldigt mycket. =O) Farley hälsar att katterna som bor här låter väldigt kul... ;O)

2011-10-20 @ 17:11:20
URL: http://norpatorspsfarley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0