Farley i skogen...

Inatt har Farley sovit gott. det var lite gnälligt på kvällen. skulle tro att han saknar sina syskon? Men sedan somnade han vid halv elva och sov till... Halv sju! Vilken lyx! Själv var jag tvungen att kliva upp vid tre för att gå på toa. Men jag fick då inget sällskap så jag gick tillbaka och la mig...
Sen har vi varit i skogen i dag. Passade på när vädret behagade att bli lite bättre. Farley och Frukta är rätt olika som individer. det ser jag nu när jag fått ha dom båda här hos mig. Frukta var lite mer försiktig och nyfiken på smått. Falrey är typsik grabb. Han går på och kan till och med skälla på katterna! Men går dom närmare honom då gömmer han sig bakom mina ben i ca två sekunder för att sen skälla åt dom och försöka jaga...
Jag ser stor skillnad på hur Gaija och Zena behandlar Farley mot för hur de behandlade Frukta. Frukta var de hemskt försiktiga med. Hade stort tålamod med henne och hjälpte henne om hon var osäker genom att visa hur man gör. Tex om man ska klättra upp på en "stor" sten. =O)
Med Farley så är det mer vilda lekar. Han springer efter dom och dom låtsas bli jagade. Mer ståhej... *pust* Dom tillåter honom att sova nära också. Frukta var mer "min" tjej. Men dom är lite mer hård mot honom om han gör något dom inte gillar. Och jag tror det behövs. Inte så att dom är FÖR hårda utan dom visar lite mer tydligt åt farley. Åt frukta behövde dom bara höja lite på huvudet och nästan viska fram en mycket lätt morrning. Åt Farley får dom vara mer bstämd. det är så roligt att studera hur dom gör mina tjejer. allt är så välbalanserat. det blir aldrig för mycket av det goda utan precis lagom. Jag har tydligen väldigt duktiga hundar som kan det här med kommunikation. Vilket känns tryggt och bra. Ni ska bara veta vilken fin hjälp jag får av dom!
Farley har inte kissat eller bajsat inne ännu. Han är väldigt duktig på att visa när han är nödig. Han blir orolig och börjar vandra. så när han gör det så går vi ju bara ut. Hemskt enkelt! Annars brukar ju småpojkar vara duktiga på att kissa lite då och nu... Men inte lillkillen. Han är hemskt duktig! det känns som om han har aklimatiserat sig till oss. han tycker om när det kommer nya människor och visar snabbt att han tycker om att bli kelad med.
Det syns absolut att dessa små valpar har fått en bra start i livet och att dom är trygga och glada små valpar. Det är verkligen roligt att se! Man kan väl säga att kennelmammorna är riktiga mammor!  =O)
I morgon ska det bli stadsbesök för Farley. då är det våran veckohandlingsdag. Så då tänkte jag att hn ska få se lite av den stora världen. Det ska bli spännande! få se om han gör som Gaija och Zena gjorde... somnade mitt på Storgatan. ;O) Gaija och Zena följer med som trygghet i bilen. Dom är som bra att ha som barnvakter. Men Farley vill helst bara vara med mig. vart än jag går så är han under fötterna. han är duktig på att komma också när jag ropar. Precis som sin syster. =O) Så Carina W.. jag har INTE behövt jaga honom något. Ännu... ;O) Som vissa andra får göra... Hahahahah! Fast det blir väl skrattar bäst som ksrattar sist skulle jag tro. han är ju inte ritkigt varm i pälsen ännu... men busig är han! Och hittar på rackartyg det gör han!
Jag fick en skyddsärm i söndags av en farbror ute på bruks. Så den har Farley också bekantat sig. Det måste ligga i generna.. för han morrade och kampade med denna ärm så det stod härliga till! Gaija stod och höll i ärmen så snällt så att han kulle kunna få bråka med ärmen. Duktig kille! Det ska börjas i tid... ;O)

Kommentarer
Postat av: Carina D

Härligt med bra vuxna hundar :-) Fina Gajja då som lät honom hållas och prova på kampen ;-)

2011-09-28 @ 08:51:58
URL: http://www.norpatorp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0