Träna...

Vi tränar på vi!
Nästan varje kväll gör vi något speciellt jag och Farley. När Stefan tar ut schäferbrudarna så passar jag på att ge Farley lite extra tid. Vi tränar sitt, ligg, nej, stannakvar och kom. Och så leker vi lite och i leken tränar vi att komma tillbaka med leksaken och att lämna/byta leksak.
Farley är oerhört lätt att jobba med. En ritkigt god goding! Uppmärksam och lyhörd och villig. Men det blir fortfarande korta, korta pass vi kör. Annars blir han nog för trött i lillluvra huvudet.
Svårt att låta bli. Men har man koll på mamman så sfår man ju snabbt veta när man får det goda. Kolla in kontakten han har. Även om jag har kameran mitt i plytet så försöker han hålla kontakten. Duktig kille!
Sitt stanna kvar.... Såååå svårt! Men ibland funkar det!
Ligg... Svårt att fota med en hand. Men jag fick då med hunden. Lite av honom i alla fall. ;O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0