Borta i tre dagar...

Och vad händer?
Jo lille Farley har vuxit! Vilken STOR kille han blev? Stor och vild... Och i stort sett rumsren. Han säger till när han behöver ut för både det stora och lilla och sedan jag for har inga olyckor hänt. Vet ni? Det är så skönt att ha en dukig familj att lämna en valp hos... Jag for bara till Stockholm över helgen för att hälsa på våran äldsta dotter. Gav lite kortfattade intruktioner när han skulle äta osv... Stefan och Josefin har tagit hand om lilla Farley exemplariskt! Dom är så van vid valp att dom går nog på rutin för dom med... Dom har hjälpts åt och lille Farley har haft det så bra!
Det är så oerhört skönt att ha en familj som fungerar som ett team när det gäller hundarna. Vi har alla samma regler och är lika konsekventa. Vi vet vad som gäller och hur saker och ting ska vara. Så åker jag bort så behöver jag inte oroa mig utan jag vet att allt löper på fint. =O)




Bus med kompisen Zena.


Nu när jag är tillbaka igen så kommer vi att börja jobba lite här... Han ska få lära sig sitt. Det ska bli skoj. ;O) Kom kan han ju redan... Sen ska vi jobba lite med att vara själva och inte ha Schäferbrudar kring oss. Han är rätt fäst vid både Zena och Gaija och är väldigt trygg med dom. Dom gör ju ett storartat jobb dom med! Dom fostrar, leker och är nästan lite väl snäll med honom. Han är rätt kaxig mot dom och får han inte vara med och leka så skäller han tills dom låter honom vara med. Undrar om dom skämmer bort honom lite?



Bilden talar för sig själv... Tala om tydligt kroppspråk!


Vi ska också miljöträna lite också. Ta oss ner till ICA och kika på lastbilar. =O) Han är van vid att åka bil och det är inga som helst problem att ta med honom. Farley har i dag legat i bilen med schäferbrudarna medan dom väntade på att jag skulle komma med bussen och Stefran jobbade. Gick hur bra som helst! han biter inte på något alls i bilen utan han verkar ligga och sova. Nu blev det ju inga långa stunder han låg där utan Stefan sprang dit titt som tätt för att rasta och se till dom. men ändå. Grabben är ju bara nio veckor. Så här stora krav har jag då inte på någon valp utan han är bara så här duktig och funkar hur bra som helst. Man baxnar... Det låter som en massa skryt men det är precis som jag beskriver det. Han är otroligt lätt att ha hand om och är lätt att lära. Även om han har mycket vilja och humör.



Han är som svår att fånga på bild... Lille Farley...


Han är också rätt aktiv. Busig. Väldigt busig. ;O) Han är orädd och villig att lösa problem. desssutom verkar han ha ett bra föremålsintresse och kamp. Det lovar gott! Vi ska testa nosen också och se... han tycker då om att leta foderkulor i gräset... Så han har då vett att slå på nosen också. =O)


Kompisarna... Gaija och Farley... Full fart i trädgården!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0