Ännu ett spår...




I dag har Farley fått ännu ett spår. Han är klockren!

(Du har helt rätt Anders Selin ;O) )

Dagens spår blev faktiskt ett ängsspår. Jag gjorde detta spår lite kortare då ängsspår brukar vara lite jobbigare än skogsspår. men besvikelsen blev stor då spåret tog slut. Farley tyckte att han hade kunnat få spåra ännu mer och försökte hitta spår överallt när vi gick hem.
Vi har haft en kompis dotter på besök här i dag. Hon hade med sig sin killes hund Cia och jag fick lära dom grunderna i spår. vilken duktig hund! Cia hoppade över sin första frolic i spåret så när vi gick tillbaka så fick Farley spåra Cias spår också och hitta frolicen. Han har ett helt superbt spårupptag lillkillen. Pang på liksom! =O) På lördag är det planerat att vi ska spåra igen. då far vi ut på Haraholmen med Madelen och hennes kille Robbin och så bästa kompisen Cia. =O) Då ska dom få prova på ett svårare spår. Cia är en naturbegåvning hon med. Så duktig!





Farley och Cia vilar ut efter först spår och sen massor med bus.

Efter spåret blev det bus för farley och Cia. Oj vad fint dom lekte. Cia anpassar sin lek helt efter Falrey. Hon håller hans takt när dom springer och hon är så försiktig. En mycket trevlig hund! Det är så roligt att Farley har fått träffa ett flertal trevliga och snälla hundar av olika raster och storlekar. fast han ahr fått träffa och leka med andra hundar så tror han inte att han ska hälsa på ALLA hundar han möter. Utan han står nyfiket, tyst och snällt och tittar på främmande hundar. Men han förväntar sig inte att gå fram. Det känns som att vi har lyckats riktigt bra där. =O)

Jag har också börjat med ensamhetsträning. eller vad jag nu kan kalla det. Jag har egentligen aldrig tränat mina egna hundar med att vara ensam... Men jag kom liksom på att Farley kanske bör kunna vara själv när han flyttar härifrån. Så i dag när vi har spårat och haft oss så har han fått vara själv med gaija och Zena och det har funkat jätte, jätte bra1 han har ju varit själv med dom förut också och inget har hänt. Då har vi varit hemmifrån bara några minuter. i dag blev det kanske tio minuter han fick vara själv. Eftersom att han INTE biter på möbler och inredning (och skor) så känns det tryggt att lämna honom. Så jag tror inte att det ska vara några problem. =O)

Han har också börjat få lite nya tänder också. Fyra små framtänder har dykt upp och fler är på väg. Skulle tro att det rä färför vänster öra hänger? När han r riktigt busig ute så står den upp. Och lite då och då också... Men mest står den rakt ut. Charmknutten Farley!



Lite bilder från dagens skogsprommis.



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0